Naucz się sprzedawać!

150x110

Według raportu „Monitoring rynku pracy” w zeszłym roku pracodawcy zamieścili w Internecie 370 tys. ogłoszeń rekrutacyjnych. Najwięcej dotyczyło wakatów w działach sprzedaży. Według GUS 14 proc. aktywnych zawodowo Polaków pracuje w sprzedaży. Zapotrzebowanie na dobrych handlowców nie maleje. Sprzedaży można i warto się nauczyć.

Czego oczekują pracodawcy od pracowników działów sprzedaży? – Niebanalnego rozwiązywania problemów, przebojowości oraz silnego nastawienia na cel. Polskie MSP potrzebują osób wykwalifikowanych i kompetentnych, ponieważ to w dużej mierze od zespołów sprzedażowych zależy sukces całej firmy – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP. 

W pracy sprzedawcy, oprócz pozytywnego nastawienia do pracy, potrzebne są konkretne umiejętności. – Urodzonych sprzedawców jest niewielu. O sukcesie w tej branży decyduje wiedza oraz doświadczenie. Profesjonalny handlowiec potrafi reagować w trudnych sytuacjach, trafnie odczytywać potrzeby klienta. Umie tak poprowadzić rozmowę, aby osiągnąć cel sprzedażowy. Tego typu umiejętności można się nauczyć na odpowiednich szkoleniach. Oprócz nabytych już umiejętności trzeba stale się rozwijać, poznawać nowe techniki sprzedaży i komunikacji oraz poszerzać wiedzę o potrzebach klienta – mówi Aneta Grzyb-Hejduk z Akademii PARP. 

Gdzie znaleźć szkolenia ze sprzedaży, które będą dostosowane do potrzeb polskich MSP? – Rozwiązaniem jest portal szkoleniowy Akademii PARP. Znajdują się tu szkolenia, przygotowane w formie e-learningu, adresowane do rodzimych MSP. Dzięki nim kadra zarządzająca i pracownicy zrozumieją specyfikę udanej sprzedaży – mówi Aneta Grzyb-Hejduk z Akademii PARP. 

Szkolenie e-learning „Techniki sprzedaży” będzie pomocne dla pracowników działów sprzedaży. Uczestnicy nauczą się, jak budować tożsamość sprzedawcy i jak poradzić sobie w trudnych sytuacjach. Poznają najważniejsze zasady komunikacji z klientem i prezentacji handlowej. Szkolenie pomoże zrozumieć, na czym polega profesjonalna sprzedaż i obali negatywne stereotypy o sprzedawcach. 

„Telesprzedaż”, szkolenie Akademii PARP uruchomione pod koniec września, w całości zostało poświęcone umiejętności sprzedaży przez telefon. Przedstawiono w nim zagadnienia z zakresu komunikacji przez telefon, pracy z głosem oraz radzenia sobie ze stresem. Wiadomości teoretyczne ilustrowane są w szkoleniu za pomocą przykładowych dialogów. Dzięki nim uczestnikom łatwiej będzie zdobytą wiedzę stosować w praktyce. 

Szkolenie Akademii PARP „Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem” adresowane jest do właścicieli i kadry kierowniczej w firmach MSP. Koncentruje się na strategii i organizacji sprzedaży w firmie. Przedstawia także system obsługi klienta oraz metody współpracy z klientami kluczowymi i sieciami handlowymi. 

Akademia PARP to portal edukacyjny dający nieograniczony dostęp do wiedzy biznesowej. 37 szkoleń e-learning i 3 szkolenia m-learning są dostępne na www.akademiaparp.gov.pl. Przedsiębiorcy i pracownicy oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.